Siitä onkin aikaa, kun viimeks olen täällä kirjotellut.... Mulla on ollu pari viikkoa voimat tosi vähissä.... Ennen juhannusta iski flunssa, joka vei voimat lopullisesti. Tauti kesti reilun viikon. Samaan aikaan minun kanssa sairasti Nöppönen myös flunssaa ja silmätulehuksen, joka myös tarttui minuun. Nöppösellä kesti silmätulehus viikon ja mulla pari päivää. Pikku ukko oli kyllä tosi repukka!
Räkätauti ja nämä sateiset kelit on kyllä väsyttänyt mua tosi paljon... Toissa viikolla valvoin yöt ja päivät kävin ihan ylikierroksilla. Ei ollut varmaan kellään mukavaa asua saman katon alla mun kanssa... Ukko-kullan kanssa ollaan useana iltana juteltu mun jaksamisesta ja toivottavasti pikku vinkit on mennyt nyt perille.

Ei olla tehty oikein mitään ihmeitä. Imppu on ollut pariin kertaan kavereillaan yökylässä. Tänään lähti pyjamabileisiin kaverinsa luo :) Impun lisäks sinne tulee kolme muuta kaveria. Aadolf oli tänään luokkakaverinsa luona leikkimässä. Oli nähnyt siellä toisenkin luokkakaverinsa. Pojilla oli ollut mukavat leikit.
Ollaan purettu vanha grillauspaikka maantasalle. Ehjät tiilet pitäs ottaa talteen ja rikkinäiset  kuskata johonkin piiloon. Siskon mies pitäs tulla tässä kesän aikana muuraamaan uutta grilliä. Grillin päälle ollaan suunniteltu sellasta katosta ja yhelle seinälle tulis heinäseipäistä seinämään. Odotan kovasti, että grillauspaikka valmistuisi!! Ukko-kullalla alkaa lauantaina kesäloma, niin toivottavasti saadaan sillon valmiiks. Tätä grillikatosta ollaan suunniteltu ehkä neljä vuotta :)

Nöppösellä oli viimeviikolla 5 kk neuvola. Kaikki oli kunnossa. Painoa oli 10420g ja pituutta 71cm. Ei enää ihan kevyt ole tuo meijän pieni vauva!!! Edelleisllä käynnillä neuvolatäti kiinnitti huomiota Nöppösen kieleen, kun sitä ulkona paljon piti. Niin nyt on ei enää sitä ole tapahtunut, eli tais vaan olla joku tapa. Puhuttiin siellä kiinteitten alottamisesta. Yöt Nöppönen nukkuu tosi levottomasti, niin neuvolatäti oli samaa mielta minun kanssa, että jos alotettas perunan syönti. Nöppönen oli sillon tosi flunssainen , niin siirrettiin rokotetta myöhemmäks.

Viikko sitten ruvettiin Nöppösen kanssa syömään perunaa, parin päivän päästä lisäsin porkkanaa. Poika ei oikeen tykkää kiinteitä syödä. En tiiä nielaseeko ollenkaan :/ Tänään annoin päärynää. Sitä vähän ihmetellen maisteli :) Neuvolatäti sanoi, että kannattaa pian alottaa kaks kerttaa päivässä ruokailua, kun ikää on jo paljon. Olen kyllä ihan tyytväinen, kun Nöppönen on 5 kk syönyt pelkkää rintaa ja kasvanut isoks pojaks!

Nyt en enää jaksa kirjotella. Toisella kerralla sit taas lisää. Heippa ja öitä!!